Hvem skriver din historie?


Jeg er i overkant opptatt av skriving. Enkelte jeg kjenner hater å skrive, men for meg er det som å strikke. Ja, nå prøver jeg å linke med alle dere kreative sjeler som ikke trenger å se på hver maske. Strikking kan jeg ikke drive med! 😂 🧶Jeg er da konstant urolig for at prosjektet aldri blir ferdig, blir stresset av uferdige ting! Men du som kan det, du skjønner hva jeg mener! Og jeg har skjønt at det er terapi! 😂✌🏼🧶

Ok, men det var ikke strikking jeg skulle skrive om i dag, men om det «å skrive historie.»✍🏼 På kveldstid og når ungdommene i huset jobber med lekser, så skriver jeg på en bok til ungdom.

Jeg skriver ENDELIG
en ny historie i livet mitt.

Ikke en revolusjonerende historie, men jeg bestemte meg, med god «push» og hjelp fra støttespillere, om å gjøre noe med drømmen jeg har bært på en stund.

Tankeprosessene rundt det hele er ganske skremmende. Kan føle meg bitteliten og synes det er skummelt. I neste sekund er jeg sjukt stolt og takknemlig. Boka skal leveres til forlaget 1.november, og jeg er ferdig med 35 % av råmaterialet! 😂 Jobber fullt som sosiallærer og kjenner jeg lever.✌🏼

I dag har jeg lyst til å oppmuntre deg, og åpne øynene dine for «det å skrive historie.»

Vet du at det kun er du, som kan skrive historien om ditt liv? Valgene du tar, hva du vil at skal påvirke deg og lede deg, det er det du som bestemmer.

Det er kun du som kan ta valget om å ville bli forandret. Det sitter inni deg. Du må velge hvem eller hva som skal lede hjertet ditt, og hva som skal påvirke deg.

Det betyr også at det er vanvittige muligheter, om du vil. Ja, for det er vel det det ofte handler om? Å ville det nok. Gå ut av komfortsonen, eller kanskje gå noen skritt i tro.

For min del handlet det om det. Å være uredd, og be Skaperen om å bevare og lede hjertet mitt. Boka mi kan jo bli en total fiasko! Hvem vet? 😂🙈 Det er mye av Julie-hjertet som kommer på papiret. Om boka blir fiasko, er jeg fiasko da? Dette er jo naturlige tanker å tenke.

Jeg kan også tenke at jeg følger en drøm, jeg tror er plantet i hjertet mitt. Kanskje blir boka til hjelp for ungdommer. Det er jo det som er drømmen min.

«Å hjelpe og å elske frem det gode i andre mennesker!»

I dag vil jeg oppmuntre deg til å ta kontroll «over din historie». I dag er det en side, i det ene kapittelet i ditt liv. Vil du gi denne dagen innhold? For det er opptil deg.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg