TAKKNEMLIGHETSKRUKKE


I dag kommer det et lite tips for 2020! Lag deg en takknemlighetskrukke!

Det skjer mye fint i livet i løpet av en dag, en uke, en måned og et år, hvis du velger å fokusere på det !

Problemet med oss mennesker her i vesten, er at vi så lett glemmer å være takknemlig for det gode! Perspektivet vårt er så lite, og godene blir en selvfølge! Vi glemmer å leve i nuet! Vi glemmer hvor heldige vi faktisk er her i Norge!

Jeg lagde en takknemlighetskrukke ett år med mine barn. Vi hadde den stående på kjøkkenbordet med lokk. Hadde ulike tider hvor vi skrev takknemlighetslapper. Det var setninger med takknemlighet for små  og store ting. Ved årsskiftet leste vi opp alle lappene! Det var utrolig fint!

Det er en herlig ting å gjøre sammen, og du tar noen valg for familieliv, og for hvordan karakter du ønsker å bygge i barna dine!

Det gjorde noe med oss! Perspektivet vårt ble annerledes!

Jeg elsker å fokusere på takknemlighet! Det finnes gull i enhver dag, og i ethvert menneske!

Om livet er tøft og situasjonen jeg står i er utfordrende, så prøver jeg å rette fokuset mitt på at situasjonen gjør at jeg vokser og blir sterkere! Jeg mislykkes ofte, men jeg prøver! Det handler egentlig om å ta ett valg, når alt kommer til alt!

Om du tenker at takknemlighetskrukke bare er no tull, så kan jeg gi deg syv gode grunner for å starte med krukka!

Takknemlighet;

1. Åpner døren for gode relasjoner.

2. Bedrer fysisk helse.

3. Bedrer psykisk helse

4. Øker empati og reduserer aggresjon.

5. Bedrer søvnkvaliteten.

6. Bedrer selvfølelsen.

7. Øker mental styrke

Lykke til med fokuset!

God søndag!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg