VALENTINFEST Å JADA

 


📷https://no.pinterest.com

Valentinsdagen er dagen for å vise at vi bryr oss om hverandre! Dagen var opprinnelig en kristen feiring. En feiring som hedret en helgen ved navn Valentin.

Den legenden som er mest kjent handler om en biskop som levde ca 270 etter Kristus. Biskopen het Valentin og han viet soldater, i kristen tradisjon. Dette likte den romerske keiser Claudius II svært dårlig. Enden på visa var at Valentin ble fengslet og henrettet. 

Historien forteller oss at før Valentin ble henrettet, skal han ha skrevet et avskjedsbrev til sin kjære Julia. Brevet ble avsluttet med «…fra din Valentin».

Han døde for sin tro, og for kjærligheten. 

Mange kritiserer Valentinsdagen, og hevder at det er nok en dag for handelsstanden. Jeg skjønner poenget, og vil vi være kritiske, finne noe negativt, så er mulighetene åpne hver dag!

Jeg velger å fokusere positivt! Jeg tenker at livet her nede er kort, hvorfor ikke feste og feire litt? Som den romantiske sosiallæreren jeg er, skal jeg selvsagt ha en heidundranes Valentinesfest i lunsjen!

Vi byr på kåring av dagens mest romantiske bilde, vi kårer det vakreste Valentinskortet, har selvsagt en klemmetrapp, romantiske svisker på skjerm og mye kos!

Vi bygger fellesskapsfølelsen og koser oss! Det er ikke vanskelig med 180 tenåringer med hormoner i hvert hårstrå… da blir det  ikke kjipt vettu!

 

DIGGER JOBBEN MIN!

 

Utfordrer deg til å bruke dagen din til å glede noen du bryr deg om! Jeg skal selvsagt avslutte dagen med min Valentin;svensken, på hytta! Godt fornøyd med kortvalg! 😂🤞🏽

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg