1.1 millioner gunner til å takke


I dag er den STORE nyheten at en av våre skjønne influensere har kjøpt seg klokke til 1.1 millioner. Du leste rett 1,1 milioner. Tabloidavisene skriver om det.
Han på 17 og jeg, er enige om at avisa har lite å skrive om… 

Jeg følger influenseren på Instagram. Hun er skjønn. Ærlig om livet. Og dette innlegget er slettes ikke for å trykke dama ned. Om du har lest boken min «Peptalk for ungdom», så vet du godt hva jeg mener om å være hverandres dommer. Det er vi ikke skapt til.

Dama lever livet midt i det hun kaller en film. Er hardtarbeidende og hard tung bagasje fra barndomen. Hun er rå på å fange følgerne sine. Talentfull. Hun sjarmerer i senk, og har mange skjønne verdier midt oppi all glamour.

Jeg må bare fortelle en annen historie.

Det går fint med en gammel klokke. Det går fint uten klokke. Klokka gir deg ikke verdi. Gjør deg ikke mer vellykket.

Ja den gir deg status i visse miljøer. Kan være en god investering om du ikke vet hva du skal bruke pengene dine på. Men det er jo ikke slik for de fleste. Og om du jager etter status så anbefaler jeg deg på å ta en hjertesjekk på hvorfor?

Tilbake til den andre historien…

Hva bruker du tida de på?
Det er kanskje det du og jeg bør tenke over? Hvordan skaper du din dag?
Hva velger du å gi verdi?

I dag har jeg hatt tre samtaler med ulike folk (barn og voksne) om akkurat dette.

Er det tilfeldig? Jeg tror ikke det! Og derfor kommer et lite innlegg. Om du liker det du leser – del gjerne budskapet videre!

Vi lever i en tid hvor verdiene våre står på spill. Hvor tid er penger og penger er klokker til 1.1 millioner 🤯 Er det virkelig blitt så skakkjørt med oss!? 

Hva gjør du med din tid?

Bruker du den til å prate ned de du omgås? Klage på dyre strømpriser? Hate snøen? Være negativ og henge deg opp i alt som kan gå galt?

Vet du at DU KAN VELGE takknemlighet!?

Hver morgen når dine føtter entrer gulvet kan du ta en bestemmelse på at du skal gjøre dagen din fin. Se magien i vakker natur. Glede deg over unger som kan kravle seg opp i snøfjellene i skolegården.

Enkel psykologi folkens og ufattelig virksomt. Bestem deg for å være takknemlig for senga du sov i. Kaffen du drikker. Barna eller familien din. Kollegaer du møter.

Bestem deg for å smile til alle du går forbi. Bestem deg for å si hei til alle du får blikkontakt med. Oppmuntre folk du treffer. Det kan være ros, en hjelpende hånd til naboen som måker. Det kan være å hente en kopp kaffe til kollegaen din eller spandere en klem på de du vet elsker det.

Livet er skjørt. Livet er uforutsigbart. Livet er tidvis vanskelig. Sykdom, sorg, svik og død rammer oss. Livet må leves hver dag! Bruk tida de på å elske! Bruk tida de på å bygge! Skap liv med ordene dine! Bruk tiden godt!

6 kommentarer

Siste innlegg