2020; La oss feire Jul

2020 har gjort sjelen alene. Vi er avkledde. Nakne, med våre egne tanker.

For mange har dette vært en ny reise.
For andre et skummelt terreng.
Mange mennesker har søkt noe større enn seg selv. Aldri før har så mange folk spurt meg om min tro.

2020; La oss feire Jul.

Vi er ikke skapt for å være alene.
Han som formet oss, skapte oss til fellesskap med seg selv, og hverandre.

Elske og bli elsket…

Mannen som ble født i en stall og lagt i en krybbe. Hyllet som konge. Mannen som vokste opp som flyktning.

Mitt STØRSTE forbilde i livet.

Han som vasket disiplenes føtter, og gav kvinnene en ny verdi. Han som sa; «Heller ikke jeg fordømmer deg, gå bort og synd ikke mere!»

Han sa det for deg min venn…

Han vil feire Jul med deg! Han vil fylle den tomheten du intenst prøver å dekke over. Du som tenker at du aldri har sjans.
«Ingenting du har gjort,
gjør deg uverdig i Hans øyne.»

Ingenting.
Han elsker og elsker og elsker…
Det er sånn han er,
og 
det er sånn han alltid vil være.

I mine mørkeste dager i livet.
Hvor jeg var redd, bitter og trist.
I de dagene hvor ALLE mine drømmer ble knust – da var han min KLIPPE.

Da feiret jeg Jul.

I mine beste dager i livet, da er han heiagjengen min. Han er den som holder meg på bakken, men som samtidig gir meg medvind i ryggen så jeg kjenner jeg flyr.

Da feirer jeg Jul.

Den freden du behøver når angsten kveler din sjel. Når kreften sluker deg, og alt du tenker på er at livet tar slutt. Når sorgen over de du mistet er ulevelig, eller tanken på at noen kjære snart går bort. Når bekymring over dine barn og barnebarn trykker deg ned.

Da kan du hvile trygt i Hans armer.
Da kan du feire Jul
med Hans fred.

Han kom som en gave til deg. Barndommens innpakning slo kanskje ikke an. Hva med å «pakke han opp» på nytt, se han med nye øyne, fra et annet perspektiv?

2020; La oss feire Jul!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg