Å tåle hverandre på en mandag


«Ikle dere inderlig barmhjertighet, godhet, ydmykhet, beskjedenhet og tålmodighet,så dere tåler hverandre og tilgir hverandre.»

‭‭Hvordan er det med deg i ditt familieliv?
Om du skulle tatt en temperatur på disse karakteregenskapene. Hadde det kokt? Eller er du tålmodig.

Tåler du mennesker som ikke tenker likt som deg. De som ønsker noe annet enn deg. De som har et annet syn på tiden. De som definitivt tenker annerledes om orden og planlegging.

Utfordrer dette ditt liv?
I tilfelle tror jeg ikke du er alene.

Vi bør nok alle ta en hjertesjekk. Er jeg egentlig barmhjertig. Viser jeg velvilje og vennlighet mot mine nærmeste. Er godhet noe jeg setter høyt. Merker mine nærmeste det. Og hva driver godheten min?

Hva med ydmykhet og beskjedenhet, har jeg noe å hente der. Vokter jeg mine ord. Er jeg ydmyk i møte med andres skam, andres negative sider. Eller gnir jeg det inn så fort jeg har mulighet?

Tilgivelse er et av våre viktigste våpen for å bevare våre familier og for å få et godt liv. Hvordan lever jeg med dette fenomenet i mitt liv. Bærer jeg nag eller hat til noen i mitt liv? Noen på jobb eller noen i min omkrets.

Mange spørsmål i dag. Tipper at vi hele gjengen trenger å slipes på det ene eller andre området. Jeg trenger iallefall det hver eneste dag og hver eneste uke.

Husk at du er unik, elsket og verdifull ikke fordi du mestrer alle disse karakteregenskapene, men fordi du er DU, skapt for en hensikt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg