Ålesund – Loen – Bergen

Hvilket land vi bor i! Ålesund er magisk! Vi brukte 8,5 timer fra Ålesund til Bergen. Hadde to lange stopp med lading, og to små stopp med litt kaffe, kos og norske jordbær.

Planen var å kjøre om Geiranger, men vi tok veien om Loen. Sparte oss for 2 timer. Vi begynner å føle oss forsynt med bilkjøring, så det ble enstemmig vedtatt av tenåringene. Svensken og jeg var heller ikke vanskelige å be. Nå kommer det et knippe av bilder den magiske distansen. Det var vakkert fra A til Å.

NORGE – jeg sier det bare. 

Vi har ankommet Bergen, og bor på Clarion Collection Havnekontoret, som forøvrig er et FANTASTISK hotell. Her får du både frokost og kveldsmat. Det ligger midt på bryggen, er utrolig vakkert og har et nydelig personale.

Det har bodd mange fine folk her. Backstreet Boys, Maradonna og Kanye West, USAs kommende president? Verden dere. 

 Bergen vekker mange gode følelser i morsan. Her bodde jeg fra jeg var 19 – 22 år. Tok først et grunnfag i Oslo, deretter lærerskolen her. Mye følelser og magiske øyeblikk i denne byen. Har ikke vært her siden, så det var faktisk ganske sterkt for meg. På kanten til gripende.

I kveld har jeg vist barna rundt i mitt studieparadis. Vist de hvor jeg har bodd, hvor venner bodde, hvor vi studerte, kirka mi, treningsstudio og stamcafé. Svenskene måtte ta kvelden.

Vi Fossefolk har i overkant mye energi. Sverige har fått fri! 😂

Kvelden ble selvsagt avsluttet med en is på brygga. Jeg kan ikke si annet enn at jeg ELSKER Bergen! Morgendagen skal nytes UTEN bilkjøring. ♥️

God natt!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg