«Awakening»


Kjære leser, det er en evighet siden forrige blogginnlegg. Beklager
🙈

Første utkast av boka mi er levert til redaktør, jeg er glad og takknemlig, men det er også sykt skummelt! Føler meg sårbar! 😂🙈 Jeg har blitt 45 år, og har tatt noen nye valg for livet mitt. ♥️

Jeg sa opp sosiallærerjobben i vår, og fikk tilbud om fagleder stilling (en del av lederteamet på skolen) denne høsten.

Det har vært og er en ufattelig spennende og gøy reise. Så nye ting skjer og jeg nyter livet hver dag, med en vanvittig herlig gjeng!☀️

Vet ikke hvordan du har det og hva du «dealer» med, men jeg for min del har vært elendig på å prioritere tid på å ta vare på helsa mi. 🙈 Har trent hele livet, elsker når jeg er i flytsonen, men det er en stund siden jeg har hatt samvittighet til å prioritere den flytsonen.

Har satt alle andre før meg selv, alltid, og her kommer vi til min «awakening.»

Koronaen hersa med lungene mine i juni og juli, og om det er 40 åra som inntar hodet, eller om det er en åpenbaring, aner jeg ikke.

Men den var nødvendig…

Iallefall snuppa og jeg var på Rhodos i høstferien. Og der skjedde det, jeg kjente endelig at jeg levde igjen, og at «jeg» var verdt å bruke tid på.

Det kan nemlig være litt utfordrende for oss som liker å «leve for andre». Vi mister oss selv et sted på veien, om vi ikke passer på.

På Rhodos møtte vi så mange varme mennesker, som oppmuntret oss, som spredte glede og energi. I disse magiske øyeblikkene følte jeg meg som et nytt menneske.

Du som kjenner meg vet at jeg lever og ånder for nye opplevelser, møte nye mennesker, se hjertet deres, lære nye ting, hjelpe, oppleve nye kulturer og ikke minst nyte sola i varmere strøk.

Så min «awakening» handler ikke om at du skal synes synd på meg. Det ville vært flaut. Jeg vet at jeg er sykt privilegert og har et rikt liv.

Ønsker heller å smitte deg og la deg se din egen verdi. Fortelle deg at «du er verdt å ta vare på!»

Vil gi deg et perspektiv til.

Saken er den, at når man slutter «å ta nok vare på seg selv», er det kanskje fordi livet tar en. Livet kan være utfordrende. Mitt er iallfall det, og om du tør å snakke sant om ditt liv, så tipper jeg det også byr på skyer og regn.

Iallefall midt mellom skyene og regnet, så er det varme øyeblikk av sol. Disse mellommenneskelige møtene, hvor du kjenner på intens lykke. De korte, små øyeblikk av pur lykke.

 

Vet du at disse øyeblikkene ER LIVET.

Seriøst – de er livet ditt kjære venn. Og de øyeblikkene makser jo hele tilværelsen. Vipps så er utfordringene borte, fordi du griper dagen og tenker at alle de vakre, varme øyeblikkene er livet.

Tenk på det når motgangen forsøker å knekke deg. Let etter glimt av lykke.

Jeg er svett, nytrent og heier på deg! Hører du det?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg