Bekjemp det onde med takknemlighet


«Vik fra det onde» står det i ei bok jeg leser mye i. Hva er det onde? Kanskje er det onde noe annet for deg enn for meg. Kanskje har du noen utfordringer jeg ikke har og motsatt.

Det onde tror jeg er det som ikke bevarer hjertet vårt. Hjertet vårt er den vi egentlig er, og ønsker å være. Det omfatter alle følelsene, tankene og viljen vår, det aller innerste.

Vet ikke med deg, men jeg har mye i min karakter som jeg bør justere. Det er nok et livslangt prosjekt. Og slik er det vel for oss alle?

Jeg har funnet en medisin som gjør hjertet mitt godt. Den leger frustrasjon, smerte og sorg.

Medisinen er takknemlighet.

Jeg velger å ha den følelsen fremst i hjertet, og det beskytter meg. Det beskytter meg fra å «ville ha mer», på alle områder i livet. Anbefaler deg å ta et bevisst valg om takknemlighet.

Peace out denne mandagsmorgen.
Du er unik!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg