Bekksafari


Vet ikke hva som gir deg glede, men i dag skal jeg ta deg med på et vidunderlig øyeblikk av mitt liv.

Min dansende datter på 16, snart 17, tok meg med på bekksafari til fots.Vi er for tiden på Norgesferie, og har i kveld landet på endedestinasjonen i Jotunheimen.

Som flere av dere vet skulle vi til Galdhøpiggen over isbreen, men vi koronavrak ble anbefalt å droppe det på grunn av pusten. Hadde aldri klart det i den forfatning vi er nå. Vi er iallefall i det vakreste området, på en lekker hytte og trekker inn frisk fjelluft. Tilbake til øyeblikket. Etter noen timer i varmen ved Badedammen i Lillehammer, ville snuppa ha meg med på tur.

Hun er entusiastisk som få og en gledesspreder til tusen. Lett som ei fjær startet hun vandringen med mora på slep. Dessverre uten kamera, da vi trengte begge hendene til klatring.

Snuppa hjalp meg over der hun tenkte jeg trengte det, så skjønn. Gjennom bekken, under trær, svømte over der det var dypere, klatret og hoppet.

Etter 45 min (?) gjennom «fossefall» og klatring endte vi ved en demning. Der måtte vi snike oss rundt et piggtrådgjerde, med et stupbratt heng på siden. 

Mor fikk adrenalin, mens snuppa svingte seg rundt som det enkleste i verden. «Mamma, jeg la ikke merke til at det var ekkelt jeg!» Litt mindre elegant kom mora bak i bikini! 😂✌🏼Var i grunn like greit at kameraet ble igjen ved dammen. 

Denne timen med kvalitetstid med en av mine aller kjæreste, er et øyeblikk jeg bevarer langt inni hjertet. Et minne av nærhet, natur, spontan glede og ekte kjærlighet.

Begge er vi litt skeptiske når det gjelder ekle bunner i vann og rare lukter, og dette er også en del av den herlige timen. 😂 Latter og gåsehud over de samme tingene, helt like reaksjoner. Rart hvordan du ser deg selv i et annet menneske. 

Det siste året har vært tøft for min del. Det har vært mye både i forhold til helse og jobb, og når man da ender med å lande 3 uker i senga med korona og tanker, da får man tid til å tenke på hva som gir livet verdi. Og i den tiden har Gud vist meg mye, som jeg vil bevare i hjertet, men og dele med deg.

Vi mennesket dras mot tomhet, og den egentlige rikdommen har vi rundt oss, med de vi elsker. Vil oppmuntre deg til å være takknemlig for det. Verdsett det og sett ord på det. Ikke ta det for gitt!

Ønsker deg en nydelig dag!
Jeg skal nyte dagen med gjengen min!



2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg