Bekymre deg ikke for morgendagen…

I disse dager hvor Koronaviruset stadig sprer seg i økende fart, er det lett å bli redd og bekymret. Nyhetene viser oss en Italiensk by tom for mennesker. Politifolk med masker. Reporteren kaller den italienske byen for byen som ikke puster! Tallet på døde i Italia per 10.03.20 kl.21.00 er 631 mennesker!

Mange familier er rammet og i dyp sorg. Det er vondt, og det griper hjertet mitt!

Her i Norge anbefales arrangement med over 500 mennesker å bli avlyst. Mange mennesker er i karantene. Per 10.03.20 er 277 mennesker smittet i Norge. Over 80 mennesker det siste døgnet. Smitten er kommet til Norge.

Fotballforbundet følger FHI anbefalinger, og fotballkamper spilles uten tilskuere. Det lokale sykehuset er stengt for besøk. Folk sendes til testing, og opplevelsen beskrives som om de er med på innspilling av x-files. 

I flere uker har ikke Koronaviruset «angått» meg. Personlig er jeg ingen bekymret person med tanke på egen sykdom. Går kun til legen når jeg må! 

Men dere som kjenner livet mitt og svenskens, vet at Coronavirus ikke hadde vært noen god idé i vårt hjem! Og når det gjelder bekymring for andres helse, er Juliemor ikke like god! Jeg klamrer meg til ordet som sier;

«Vær da ikke bekymret for morgendagen. For morgendagen skal bekymre seg for seg selv.»

Ønsker deg en velsignet tirsdagskveld! Husk å vaske hendene godt, og ta FHI sine retningslinjer på alvor!  Love u all!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg