BESKYTTELSESFAKTORER

Reklame | Kitchenaid


I går reflekterte jeg over funn og analyse av den siste Ungdata undersøkelsen i Agder, med en herlig fyr.

Bloggen blir kort i dag, men det er et ord jeg forelsket meg i som jeg vil dele med deg.

«BESKYTTELSESFAKTORER».

Det klinger så mye bedre i hjertet, enn risikofaktorer. I den sammenheng er det et et tema jeg aldri slutter å gnåle om;

«GRENSER ER KJÆRLIGHET».

Visste du kjære mor og far, at du er
den viktigste beskyttelsesfaktoren
i forhold til om barnet ditt starter tidlig med rus? 
Verdiene du formidler og din tilstedeværelse, er magi for ditt barn.

Vi kan fort føle oss kjipe når vi må stå i kamper om grensesetting, men det er livet som voksen. Det ansvaret må vi tørre å ta. La oss ta det ansvaret sammen, være våpendragere som veileder, elsker og aktiviserer.

Nytter ikke at vi foreldre tror at «mission is completed» når barna er 13. Da starter den virkelige innspurten.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg