BLÅMANDAG

I dag har jeg lyst til å slå et slag for  mandagen! Livet kan være trøblete , mandagen kan kjennes som en evig lang motbakke!

Folk er slitne. Vi har lurt hjernen i to dager til å tro at det er ferie, også er det bånngnu fra første time på jobb mandag! Vi kommer tilbake til hverdagen, og stresset innhenter oss! Ironigenerasjonen!

Trygve Skau beskriver det ganske godt;

«Så har du rause mandag som velger å la de andre dagene få skinne»

Livet dere! Mandagene kommer og mandagene går! Lite var vi bevisst på at de var selve livet! For de er selve livet! Om vi lever til vi blir 90 år, så er det 4692 mandager!

Jeg vil omfavne mandagen! Jeg vil gripe det gode i dagen! Verdsette øyeblikkene og leve i nuet!

I dag gav en god kompis på jobb meg en klem. En skikkelig bamseklem! Det gjorde dagen! En nær venn hadde fått en trist beskjed om helsa, jeg ringte og hun takket for at jeg hadde ringt. En annen venninne inviterte på middag! Sønnen min omfavnet meg da jeg kom hjem og sa på skikkelig sørlandsdialekt: «Du er verrrdens beste mamma!«

Disse bittesmå øyeblikkene er selve livet, og de vil jeg omfavne! Carpe diem! 

God middag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg