BLOD, SVETTE OG TÅRER

I dag kommer et inderlig rop! Et rop til deg som er mamma. Et rop til deg som er pappa. Et rop fra en sosiallærer med 20 år i skolen.

Ropet mitt er ydmykt, men tydelig!

Vi som foreldre må skape ROBUSTE barn! Vi må utruste de til å tåle blod, svette og tårer! Hvordan skal de ellers klare seg når de blir 18 og flytter ut av hjemmets trygge borg!?

Barn skal bli hørt, møtt på følelser og bli ELSKET! De fortjener det! De skal kjenne at de er hele vår verden! MEN, hvordan barn blir det, om de tror at det bare er de i vår verden?

Vi må lære de å elske andre. Gå en ekstra «mil» med sin venn. Gi til fellesskapet. Bety noe for andre. Det koster, men vi skaper karakter.

Vi må trøste de og se de, men også fortelle de at de ikke dør om de får et stygt ord mot seg. Vi må ikke skape barn som er designet for å føle seg krenket.

Misforstå meg rett kjære mor og far; jeg er ikke for krenkelser og mobbing! Jeg bruker halve livet mitt på å bekjempe, forebygge og fremme god kultur på området. Jeg hater når barn har det vondt. Og jeg blir oppriktig trist av ondskap.

Vi må bare ikke gjøre barna våre en bjørnetjeneste. Vi må ruste de til å tåle motgang, svette, blod og tårer. Det er kjærlighet og omsorg! Det er livet!

Brutalt og ærlig – men herlig!

Avslutter med en quote av Fredrick Douglas; «It is easier to build strong children than to repair broken men!»

God tirsdag!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg