BORTSKJEMTE TENÅRINGER


Klokka 06.00 ringer klokka, og det gjør vondt i sjelen. Ingenting i kroppen vil stå opp. Ingenting. Ikke en millimeter av kroppen samarbeider. Ruller den stive ryggen ut av senga. Og når jeg da ett minutt etter står i dusjen er livet godt å leve.

Julie Fosse mine damer og herrer.

Endelig fått tilbake pikenavnet mitt etter 8 år med bestilte reiser. Korona gjør at livet mitt har fått begrensninger. Og for å bekjenne det med en gang: Jeg vet jeg har godt av det. Reiseglad og eventyrlysten som jeg er, MÅ jeg nå roe meg. Det er ikke fordi flyskammen har tatt meg.

Etter dusjingen går det slag i slag. Du forstår jeg ble i min oppvekst oppdratt med en mamma som ALLTID lagde deilig frokoster og nister.

Mine damer og herrer, jeg smurte ikke en niste før jeg flyttet ut. Da var jeg 19! Enkelte vil hevde at jeg var bortskjemt. Ja, jeg innrømmer at jeg var det, på tid, tilstedeværelse og omsorg. Og jeg er så takknemlig.

Og vet du, nå skal jeg kaste noen brannfakler. Jeg fører tradisjonen videre.

Enkelte tenker at det er høl i huet, at ungene må fikse det selv, for å lære. Vel jeg har et annet syn på det. Du trenger ikke være rakettforsker for å smøre niste. Alt til sin tid.

Så klokka 06.45 serveres det varme rundstykker med eggerøre eller stekt egg, alt etter hva hjertet begjærer. Te eller kaffe, juice, melk og vann. Nister smøres og pakkes med frukt, grønt og noe godt å drikke. (NB! Mor spiser knekkebrød! 🤣)

Den herlige halvtimen hver morgen rundt bordet, med tente lys og gode ord for dagen, er et av høydepunktene hver dag.

 

 

Tenker at det er cirka 3 år til med gulljenta (rosa matboks 🤣🤘🏽), og 5 med gullgutten (blå🤣💪🏼). Deretter kommer en ny fase. Jeg griper dagen med avkommet, nyter og lever i nuet! Anbefaler deg å prøve det.

Å skjemme bort tenåringene med tid og god mat er ikke dumt. Jeg tror det er en god investering.Jeg investerer i det mest verdifulle jeg har fått låne.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg