Count your blessings

 


Setter du pris på de små gledene i livet? Er du bevisst på at takknemlighet for de små ting, kan utgjøre hele forskjellen i din hverdag? I ditt liv! 

Det er blitt min strategi, for å komme meg gjennom tøffe perioder i livet! TAKKNEMLIGHET! Det finnes alltid en stråle av liv i hver dag! Iallefall om du velger å lete etter den, og velger å løfte perspektivet!

Når livet gir medvind og ballen er på hjemmebane, blir jeg ganske fort lykkelig!

I går på en vanlig mandag ble det slik! Tross enkelte arbeidsoppgaver som var rimelig lite lykkefremkallende! Startet dagen med undervisning frem til lunsj. Deretter skulle jeg skrive i 4 timer! Jeg stresset en smule innvendig over alle de heftige planene!

Den nydelige spes.ped.koordinatoren kom inn på kontoret, sier hun tar ansvar for et møte jeg burde deltatt på denne dagen.  Hun smiler med de varmeste øynene. Bestemt, som bare ei nordnorsk dame kan være! For en engel! Ei dame med hjertet på rett sted. 

«Buret» meg inne på kontoret, med tydelig gul lapp med beskjed til lærerne, om at de kun må banke på om det er veldig nødvendig! (Julie øver seg på å sette grenser! 😂🙈)

Så kommer lykketrollet, sola på nabokontoret. Hun som alltid ser det gode i alt og alle! Oppmuntringen min hver eneste dag! Sniker seg inn med en iskald Pepsi Max og en klem. For en blessing!

Jeg er heldig, jeg vet! Fevik skole! Drømmested å jobbe! Nydelige folk!

På fredag arrangerte vi «Fellesskapsfest mot mobbing» som jeg hadde hovedansvaret for! Dette var en feiring av prisen vi fikk i arbeidet mot mobbing i desember! I dag skrev lokalavisa varme ord om feiringen! Enda en ting å være takknemlig for! Om du er nysgjerrig på hvorfor vi vant prisen – les under;

 


Deretter kommer jeg hjem, og plutselig ringer det på døra! Der står blomsterbudet, med orkidé og koselig kort fra skolen!

Nok en velsignelse!

Ettermiddagen og kvelden ble avsluttet med familien. Vi spiste hverdagsmiddag sammen!  Elsker å starte uka med fest, og å gjøre litt ekstra ut av mandagen! 


Avslutningen på dagen ble den aller beste;

«Mamma, du er verdens beste!» De ordene er mer verdt enn alt!  ♥️

Oppfordringen min i dag er å telle dine velsignelser! Vær takknemlig over kaffekoppen du kan trakte deg! Vis glede over at du bor i ett fritt land. Vær lykkelig over at du har familie, venner, jobb eller en skole å gå til!  Vi har så mange ting å være takknemlig for!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg