CUBALIFE

 

Ja, optimistiske Julie følte seg mye bedre på dagen 2. juledag. Klarte å løfte perspektivet for noen timer. Kanskje ikke så rart, da magen var tom etter 36 timer med å kvitte seg med innhold. Kvelden kom, men da gjorde kroppen opprør gitt!

Nok en kveld, natt og dag med oppkast, og andre festligheter!

Har sovet stort sett hele 3. Juledag. Svensken fikset legetime. Jeg hadde bakterieinfeksjon og var dehydrert! Fikk en kembosprøyte! For å si det sånn, kikket ikke på den før etter den var injisert.

Hørte bare et «oh», med svensk tonefall da sykepleieren kom med sprøyta! Jeg knep øynene med det samme! Å ja, det så ut som de sprøytene de gir, når de gjør narr av sykehusbesøk når du er på ferie! Svensken er skjønn da, forsikret seg om at det var nye nålspisser!

Hun gav meg 100 ml med en miks av diverse som jeg ikke aner helt hva er. Noe væske, noe smertestillende og noe de ikke klarte å forklare på engelsk.

Men de var så skjønne! Sykepleieren strøk på meg, klappet meg på kinnet, og gav moderlig omsorg. Ble kanonsvimmel av sprøyta og holdt på å gå på huet, men hun holdt meg trygt og godt. Kom meg tilbake til bungalowen og sovnet med en gang jeg la hodet på puta!

Og senga var min venn hele dagen! Jeg har fått antibiotika og smertestillende mot magekramper. Vannmannen kom inn med vann, og vaskedama kloret ekstra på do og skiftet på senga vår. Svensken gikk til apoteket og hentet antibiotikaen. Dette var engler i min hverdag.

Spiste en bitteliten bagett bit kl.15, og tok en ettermiddagstur 200m med svensken, men så var det senga igjen!

En quote sier;

«It is up to you to see the beauty og everyday things!»

Elsker dette ordtaket! For det er noe vakkert i hver dag! I min dag i dag var det selvsagt svensken, verdens snilleste! Deretter den skjønne sykepleieren, den herlige «vannmannen» og den nydelige vaskedama. Alle gjorde min dag bedre! Glemte å nevne at en vaktmester kom og skrudde noe på taket også, så nå funker endelig aircondition! Det gjelder å se etter det gode i hver dag!

Oppmuntrer deg som er langt nede til å lete etter det gode! Skriv det ned i en bok eller lag deg en takknemlighetskrukke.

Klem fra Julie som føler seg bedre i dag! Klokka er 8.45 her

2 kommentarer
    1. God bedring🙏🏻😊 og hils svensken! Takknemlighet er viktig, tross livets utfordringer! Fortsatt fin romjul🎄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg