Dagen i dag den kan bli din beste dag


Hvilken innstilling har du til livet. Når du våkner om morgenen, hva er da ditt fokus.

Er du på jakt etter feil? Er du drevet av en uro for at ikke hver millimeter i livet er perfekt. Er du stadig på jakt etter noe bedre å fylle dagen med? Er det vanskelig å finne ro og balanse.

Eller tusler du trøtt og ustelt opp av senga, slenger på kaffen og nyter livets uperfekte, men perfekte nyanser. Drar inn lykken i hvert åndedrag. Lykken over det å være til?

Livet er her og nå. Og jeg tror han som skapte oss, ønsker at du og jeg skal stoppe opp, og finne det som er vakkert i vår dag. De små tingene som fyller hele hjertet med glede. De øyeblikkene hvor livet makser. Legge oss ned i de grønne engene som er rett fremfor oss. Inhalere lufta og finne hvile ved det vannet han har gitt oss. Søke etter kraften han gir.

Kanskje er det å legge seg ned i lyngen, eller strekke seg så lang man er på stranda. Eller eventuelt å få ei marihøne på nesa, og ønske at det umulige blir mulig? 🥰

Mulig at det for deg, er å krabbe under pleddet, og drukne i ei god bok. Eller å lage en deilig middag til gjengen din. For meg var det i dag å ha piknik i Jotunheimen med gjengen jeg elsker.

Livet er her og nå. Og jeg har lært meg den siste måneden at det er lett å ta det for gitt. Og jeg vil så gjerne oppmuntre deg til å stoppe opp og være takknemlig!


Vi stresser gjennom livet, på jakt etter lykken som vi har rett rundt beina.

Den egentlige lykken er, tror jeg, å finne gleden i freden. Gleden i å være elsket av Gud og hverandre. Jeg er takknemlig for å få en ny dag med gjengen min. I dag står bakeriet og bading i Lom på agendaen.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg