DALENS DRONNING – MITT IDEAL

I dag skal dere få høre om en dame! Hun vokste opp i Setesdalen hadde lyseblå, klare øyne, var vakker å se til, og fikk tilnavnet Dalens dronningen av gutta på bygda. 

Når vi snakker om å være vakker, så vet ikke jeg hva dine idealer er. Dama jeg snakker om var nydelig å se til, men hadde i tillegg den vakreste sjelen. 

De siste årene hun levde, snakket jeg ofte med henne om sorgen over at hun ikke klarte å være den hun ville være. Hun var for syk og uten krefter. Det var så vondt for henne. 

Når hun var den hun ville være, så gav hun alt for alle. Hun levde for noe større enn seg selv.  Hun elsket å glede andre. Visste akkurat hva hun skulle gjøre, og hva hun skulle lage for å glede hver enkelt en. Hun tok seg av de utstøtte i samfunnet. Hadde mange gode klemmer og alltid en åpen dør!

Hun var helt unik.

Enkelte mennesker setter spor i hjertet. Denne dama har satt spor i mitt. Jeg vil alltid bære de med meg. Når jeg lukker øynene kan jeg ennå høre den lette latteren hennes. Se for meg smilet, og se når hun lett og ledig bøyer seg ned og knytter skoene uten å bøye knær. Hun var godhet. Hun var kjærlighet.

Vi mennesker søker noen å se opp til! Noen å likne. Noen å formes av. Samfunnet har sine idealer. Og jeg skulle så gjerne gitt de unge i dag mitt ideal. Vi har så mye å lære.

Dalens dronning, min farmor, det beste forbilde på levd liv! Håper du har en vakker sjel du kan ledes av! 

Peace & Love

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg