Demokrati, Erna og nestekjærlighet

På fredag hadde jeg følgende oppdatering på Instagram og Facebook;

«Kjente på litt frustrasjon over grillingen av en politiker som står på natt og dag for folket. Greit hun har gjort en feil, men det gjør vi alle. Dama har bedt om unnskyldning og lagt seg flat! Hva bør vi gjøre da? På tide å bygge samfunn og ikke rive hverandre ned! Peace out» ✌🏼♥️

Innlegget har tatt helt av og er delt utallige ganger. Jeg er takknemlig for at dere deler, og jeg kjenner et veldig engasjement for hvordan samfunnet vårt er blitt. Får lyst til å brøle. Vet at det ikke hjelper, men orker ikke å ikke si noe.

Jeg prøver sammen med 100 kollegaer å veilede barn og unge på jobb hver dag, men er det rart det er vanskelig!? 

Folkens, det er på tide med en endring! Vi er blitt et grenseløst samfunn. Et samfunn hvor kritikk og heksejakt er ok. Jeg blir fortvilet!

Alle er vi rammet av korona, og alle er vi mennesker som gjør feil. Du trenger ikke være hjerneforsker for å være enig i at en statsleder bør kunne regler hun selv har satt. Men det holder nå!

Hvor mye ønsker du at folk skal tåle av din mislykkethet? For det er egentlig det vi alle bør spørre oss selv om! Vet ikke med deg, men jeg har trengt mye nåde og tilgivelse i mitt 44 årige liv. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg