Det ene huset som ikke brant i Ålesund i 1904


For litt over 100 år siden var det engel som talte til en mann her i Ålesund. Han fortalte mannen at byen kom til å brenne ned, men at huset hans ville bli bevart. Det skjedde som engelen hadde sagt.

Anders Nord elsket Gud, han ble beskrevet som en gudfryktig mann. Han hørte Guds stemme, og han var tro mot det Gud fortalte han. Byen brant ned, men huset til Anders og kona Inger ble bevart.

Vet ikke hva det gjør med deg å høre denne historien. Berører det hjertet ditt? Lar du deg berøre? Huset «Waldehuset» er i dag en attraksjon i Ålesund. Det er blitt et museum. En attraksjon som vitner om en stor Gud, og et lydhørt hjerte.

Jeg vet ikke med deg, men jeg vil ligne på Anders. De lykkeligste stundene i mitt liv er når jeg har turt å handle ut fra det Gud har lagt på hjertet mitt. I det jeg opplever at Gud bruker hverdagslivet til noe overnaturlig, blir livet meningsfullt.

Ønsker deg en nydelig dag. 

2 kommentarer
    1. Ålesund er en vakker by – og i dette bildet øverst – kan man se helt ut til min øy – midt i bildet – bittelitt til venstre. Der sitter jeg 🙂

      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg