Det lille ekstra

Vet ikke med deg, men jeg tenker at mennesker som gidder å gjøre det lille ekstra skaper en bedre verden. Det er store ord, men mye sannhet tror jeg. I dag har jeg opplevd mye av det lille ekstra. Mye av det som gleder ei jente på 43! (Jente ja 😂)

Her ser dere det første som møtte ungdomsskolen der jeg jobber. En hjertevarm fagleder som setter i gang konkurranse mellom teamene om å bevare ei plante. Et annet sted er instruksjonen om hvordan de skal få det til. Rett ved siden av finnes en skål med twist, de kan nyte mens de utfører smitte- og blomsterstell. Videre har hun lagt ut en personlig hilsen og sjokolade til hver enkelt medarbeider. Det er rørende og det er relasjonell ledelse med hjertevarme. #elsker

Dette møter meg. (Solbrillene er mine 😂🙈) Trenger vel ikke si annet en at det varmer. Det velter kaloriene, men de er allerede skakkjørt, så det er innafor. Det er varme i mange ledd. Egen kalender tilpasset av en skjønn rådgiver. I tillegg må jeg takke for at jeg ikke fikk noen egen plantekonkurranse. Det tyder også på at de kjenner meg. #ikkegrønnefingre #glemmeråvanne

Vi har de skjønneste, hjertevarme sekretærer. De varter opp etter koronarestriksjoner, og har bestilt den beste lunsjen til personalet. Og inn på rød løper ble alle de nyansatte ønsket velkommen. Det lille ekstra gjorde min dag. (Og det skjedde mye mer jeg kunne skrevet om her. Velkomsttale fra sjefen, standup etc.)

Jeg tror takknemlighet er livets aller beste innstilling. Og jeg, Julie, er så sykt takknemlig for arbeidsplassen min og for verdens skjønneste kollegaer. Har du tenkt på hva du kan være takknemlig for i dag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg