Drammen i mitt hjerte


I dag får du en bildekavalkade. Jeg svever på en sky. Denne helgen har vekket liv i tusen minner, og jeg er så ubeskrivelig takknemlig for livet, og menneskene jeg har rundt meg!

Første huset jeg bodde i. Skaugumveien. Her lærte jeg å gå! Her satt jeg også tunga fast i rekkverket, det var en kald vinterdag, jeg var nysgjerrig på livet.

Første skolen jeg gikk på. Her gikk jeg fra 1.-4.klasse. Solberg skole. Hver morgen sang vi «Herregud ditt dyre navn og ære», deretter ba vi Fadervår.

Andre huset jeg bodde i. Bergåsveien. Her fikk jeg min første husarrest.

Karidammen, her badet vi ofte på kvelden, på varme soldager.

Her var det kiosk da jeg var liten. Kiosken het Alvilde. Her fikk du 20 salte drops for 2 tomflasker.

Her er det siste huset vi bodde i. Skolebråtan. Mulig at det var her jeg fikk mitt første kyss. Det var iallefall her tenåringsoppgjøret ble tatt.

Her var det godiskiosk, og her jobbet jeg hver mandag fra jeg var 13 til jeg var 18. Kiosen het Ronnys. På den tiden kostet en 10pkn Prince 21kr, en 20 pkn 39,90 og en Petterøes nr 3, 64,90kr. Hilsen en som er over middels ødelagt i hjernen av tall, tall som fester seg og ikke forsvinner.

Her gikk jeg på ungdomsskole. (Svensedammen.) Og opplevde mye som er verdt å skrive om. Opplevde å få vakre skrevne lapper i lomma, som snudde verden opp ned. Kan enda fremkalle den euforiske følelsen.

Her gikk jeg på videregående. Den gang het det Drammen gymnas, og løpetreneren til SIF var gymlæreren. Hadde forøvrig en FANTASTISK norsk og historielærer som het Torgeir Thunshelle.

På denne cafeén; Picasso, har jeg utallige gode minner fra ungdomstiden. Mye varme følelser.

Gårsdagen var, som dere ser, magisk! Våre skjønne Hasseløyvenner disket opp med skjønne kaker og nydelig vennskap. Mennesker som har betydd og betyr MYE i livet mitt!

Kvelden endte her. Stallbiffen hadde vi ikke spist på 25år, men den leverte. Interiøret var likt og «venterundstykkene» smakte fortsatt magisk. Nå skal vi snart ned til en lang og god frokost! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg