Du Gud…

Dette såre og vakre diktet av @axelfrones beskriver vår tvil og vår tro som går hånd i hånd. Det berører.

Med tro følger det tvil, og vi mennesker må ikke være redde for å tvile.

Jeg tror ofte at tvilen vil styrke vår tro. Tvilen skaper refleksjon og kan få oss til å grave dypere i det eksistensielle. Det vekker en lengsel etter svaret på hvorfor vi er her nede.

Diktet av Axel beskriver så inderlig godt det håpet vi alle har. «Om du er der Gud…»

Jeg har så mange historier å fortelle deg kjære leser, fra mine oldefedre, mine besteforeldre, min foreldre og mine barn. Historier som beviser Guds eksistens, og som ikke kan forklares av leger eller vitenskap. Historier som har merket hjertet mitt for alltid.

Jeg har kjent at Herren er god. Jeg vet at han lever. Og jeg vet at han har sett og lest alle dine tanker, beskjeder og meldinger. Jeg skulle så gjerne sett at du opplevde det samme. En Gud som ser hjertet ditt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg