Elske deg selv – elske en annen – eller?

Trygve Skau har skrevet et fantastisk dikt! Han setter ord på ting på en magisk måte. Rett fra hjertet uten filter.

Vi vet at vi alltid må jobbe med å elske oss selv, for å klare å elske andre, eller være en god person for vår nærmeste.

MEN livet er ikke så svart hvitt.

Det er nyanser og sterke krefter som driver oss mennesker! Og av og til trenger vi faktisk andre mennesker og krefter for å i det hele tatt orke oss selv!

Jeg har en sånn person i livet mitt.

Jeg har egentlig flere, jeg er heldig, men denne ene personen er en diamant. Hun korrigerer og justerer meg i kjærlighet når det trengs, men når jeg føler meg som et null, da snur hun opp ned på alt og gir meg mot og håp.

Kjærlighetsstrålene hennes vekker liv i meg, de gjør det svarte grått, og hun fortsetter og etterhvert ser man nyanser som lysner tilværelsen. Hun formaner meg og strekker meg!

Har du noen her på jorden som hjelper deg å løfte blikket? Noen som forteller deg at mørket er sterkere enn lyset?

Er du noen?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg