En person som gjør alt for alle

Kjenner du noen som gjør alt for alle?  

Jeg gjør. Personen jeg snakker om legger ned time etter time for å glede de hun elsker. Hun planlegger i ukesvis slik at alle får sine favoritter. Hun tar vare på og viderefører gamle tradisjoner. I går disket hun opp etter alle kunstens regler.

Hun gidder, for hun elsker å glede andre!

Mamma; den som setter seg på den dårligste stolen, på den verste plassen, og forsyner seg til slutt. Hun tenker ut leker og quiz så ungene ikke skal kjede seg.

Verdens beste mamma. 70 på papiret, men når klokka nærmer seg 23 – så er a «aldri trøtt!» Hun er ei energibombe som elsker livet. Og det smitter!

Jeg vet jeg er velsignet. Jeg takker Gud.

Å vokse opp med dette oppkommet av godhet, i skjønn forening med pappa, som er den tryggeste havn, det gjør grunnmuren i livet stødig.

Jeg leste i avisa i går at ni barnefamilier hadde kontaktet politiet, grunnet vold på natt til første Juledag i Bergen.

Dette setter livet i perspektiv.

Jeg vet jo at «verden» byr på mye sorg og smerte, i jobben min erfarer jeg dette omtrent daglig. Allikevel blir det så tøft å se tallene svart på hvitt på juledagen når man selv kjenner på en enorm lykke. Det gjør noe med hjertet mitt.

I dag er min oppmuntring til deg å elske alt du kan og så inderlig du kan. Elsk med ord, med nærhet, med tid, tjenester eller gaver. Elsk de som det er vanskelig å elske og elsk de som ingen elsker.

 

Romjulsklem fra meg


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg