En ring av gull kjære influenser


«En ring av gull

En riktig stor
Med plass til alle hender
Der ingen er størst, der ingen er minst
Der ingen er først, der ingen er sist
Vi holder fast, så alle kjenner
at ringen er smidd av gode venner»

Dette er hva vi lærer de små i skolen. Vi lager en ring av gull med plass til alle. Med rom for alle, og hvor du er god nok som du er. Ingen trenger å føle seg små. Om du er først eller sist spiller ingen rolle, for livet er ingen konkurranse. De blir trent i å ikke gi slipp, bevare vennskap, kjempe for det gode og stå sammen i motgang. 

Kjære influenser hvilke verdier kjemper du for. Hvilke verdier ønsker du at skal forme dine barn når de en dag kommer?

Jeg bare spør. Ikke for å være frekk, men jeg lurer. Jeg lurer veldig på om du forstår hvilken påvirkning du har på neste generasjon. Også lurer jeg på om du har tenkt på hvordan det er å være tenåringsmamma.

For om du tenker på din påvirkningskraft, ja da lurer jeg på hvilke verdier du egentlig har. Og jeg liker deg godt, så mest sannsynlig trenger du bare å bli mamma eller pappa for å skjønne mine spørsmål.

Problemet mitt er bare at da er mine tenåringer voksne. Så nå kommer noen spørsmål i kjærlighet, som jeg gjerne skulle hatt svar på.

Tenker du at jenta de på 15 skal kjempe kampen om å få lov å vise «nipler» på Instagram? Tenker du at det beskytter henne. Gir henne verdighet. Gjør henne unik.

Tenker du at du skal lære tenåringene dine at når du er rik og har mulighet til å reise, så gjelder ikke koronareglene?

Mest sannsynlig har samfunnet god kontroll på korona når du får barn, men tenker du at det finnes egne snarveier for de med «sosialmakt»? Egne regler, fordi dere er mindre utsatt for smitte. Jeg bare lurer for jeg ønsker å lære barna mine om rettferdighet og samhold.

Ønsker du å lære opp jenta de til å bli motstandsdyktig?

Eller tenker du at det er helt ok at hun forteller «hele verden», at hun er utslitt når hun har shoppet en hel dag. (Og egentlig ikke betalt en krone for det, for alt er spons.) Jeg bare lurer. Er det skrekkelig tungt å gå fra negldesigneren til stylisten?

Du skjønner jeg kjenner mennesker som vasker gulv en hel dag. Kvinner som stråler, og som har en arbeidsmoral jeg ønsker at mine barn skal lære noe av. For å sette det i perspektiv.

Jeg lurer også på kjære influensere hvordan gutter dere ønsker å ha i Norge.

Hvordan sønner vil dere oppfostre?

Synes dere det er gjevt om sønnen deres  «fyker over» hele venninnegjengen fordi han kjeder seg og fordi han har kropp til det? Jeg bare lurer, for jeg ønsker at min sønn skal skjønne at karakter og respekt for kvinnenes følelser verdsettes. Jeg ønsker at han skal forstå begrepet verdighet.

Jeg synes få av dere bruker stemmen på å si imot deltakere i reality. Er det fordi det er innafor deres verdier?

Jeg skal stoppe nå.
Jeg kjenner jeg blir helt svimmel av å tenke på at det skal fødes barnebarn og oldebarn inn i denne verden. Noe må skje! Please, hjelp meg! ♥️

 

Hjertesukk fra

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg