Er du god til å lytte?


Lytter du for å forstå ELLER
lytter du får å gi et gjensvar?

Dette tror jeg er ett av de viktigste spørsmålene vi kan stille oss for å få til god kommunikasjon i våre relasjoner.

Jeg skal ikke erklære meg selv som noen ekspert, men personlig må jeg erkjenne at det er lett å avsløre folks hensikt (eller kanskje evner.)

Kan du tenke deg noe mer fantastisk enn å snakke med mennesker som virkelig lytter. Mennesker som ser deg og føler med deg. Du merker det i deres tilstedeværelse. Deres «eget liv» settes til side og de eksisterer i din verden.

MENS PÅ DEN ANDRE SIDE…

Kan du tenke deg noe verre enn å snakke med mennesker som egentlig ikke lytter. De som alltid har en liknende historie, eller som har opplevd noe verre. Eller de som kun lytter til de de mener er verdige å lytte til.

Dagens oppmuntring er å være bevisst på hvordan lytter du er for din verden.

Om du kjenner deg litt igjen i den siste beskrivelsen er det kanskje på tide med en restart i kommunikasjonen. Jeg tror mange av oss tidvis bør justere oss litt, meg selv inkludert.

 

Du er unik!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg