Et vakkert menneske

«Et vakkert menneske bruker leppene til å fortelle sannheten, stemmen til å tale
vennlighet, ørene til å lytte medfølende. Hendene til veldedighet og hjertet til kjærlighet

 

Dagens; «dette vil jeg strekke meg etter», er herved sendt ut til oss alle!

 

– Leppene til sannhet –

Sannheten setter fri! Den gir hjertet ro og sjelen fred! Om det motsatte skjer, om løgnen får rom, vil dette innhente oss og gjøre oss ulykkelig, tror jeg. Har løgnen fått rom, ta et oppgjør! Det setter deg fri!

 

– Stemmen til vennlighet –

Vet ikke med deg, men her tror jeg det er det mye å hente for oss mennesker! Hele forskjellen i all kommunikasjon, er om stemmen og ordene våre er vennligstilte. Ikke dermed sagt at vi ikke kan være konstruktive, kritiske og uenige. MEN vi kan være konstruktive, kritiske og uenige på en vennlig måte! Elsker å omgås mennesker som taler vennlig om medmennesker og om livet! De bygger opp et samfunn jeg kjemper for!

 

Ørene til å lytte medfølende –

Vi har fått utdelt to ører og en munn! Det burde gi oss mennesker et lite hint! Å lytte på en slik måte at vi forstår folk, fra deres perspektiv, kan være en kunst! Jeg tror det å lytte ikke trenger å være så vanskelig, det holder ofte  å bare lytte! Vi trenger ikke si så mye! Men vise tillit til de som åpner seg.

 

Hendene til veldedighet – 

Veldedighet – Det gjør noe med oss! Jeg tror vi alle kjenner at det er en velsignelse i å hjelpe andre, i å besøke de som er gamle, ensomme, og å ta oss av de som ikke har så mange. «Vis meg bankutskriften din, så skal jeg fortelle deg hvem du er!» Hendene våre kan brukes til å gi! Her tror jeg personlig vi har MYE å hente! Her er det velsignelse i rikt monn! Gi så skal du få! Dette er noe av det jeg har størst fokus på i barneoppdragelsen. Lære barna velsignelsen i å gi av vår overflod!

 

– Hjertet til kjærlighet – 

Kan du tenke deg en vakrere følelse enn å elske og å bli elsket? Det er det beste, som kan skje oss mennesker. Det er det vi alle lengter etter. Å bety noe unikt for noen! Det er også her vi mennesker er mest sårbare! Vi kan velge å elske, vi kan velge å tilgi fremfor å hate, vi kan velge kjærlighet!

Jeg ønsker å strekke meg mot å bli «et vakkert menneske!» Er du med?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg