FELLESSKAP

Vi trenger alle å høre til!

Det ligger nedlagt et behov for et fellesskap i oss mennesker, å kjenne oss som en del av noe større.

Noen mennesker har mange arenaer de tilhører. De er engasjert i frivillige organisasjoner, idrettslag, menigheter og klubber. Andre mennesker har kun jobbfellesskapet som sitt fellesskap.

I den sammenheng har jeg lyst til å løfte frem verdien av et fellesskap på jobb! Vi trenger hverandre!

I mitt middelaldrende liv har jeg møtt mennesker som er veldig opptatt av å skille mellom jobb og privat. De er nøye på karakteristikken kollega og venn. Dette har jeg undret meg over gang på gang.

Jeg er nok over middels aktiv. Har flere arenaer utenfor jobb, har et nært familieforhold og er engasjert i frivillig arbeid annenhver fredag og hver søndag. Jeg er privilegert og takknemlig.

Allikevel, i «min verden» er livet mitt store deler av dagen på jobb! For meg er det utrolig viktig å ha noen medvandrere! Noen jeg vet bryr seg, og som jeg kan åpne sjela for og gråte en skvett for!

Noen vil betegne det som uprofesjonelt, jeg tenker stikk motsatt! Jeg tenker det er nødvendig og en stor berikelse i livet!

Skal jeg bruke halve livet mitt på å bare være kollega??

I fjor høst deltok jeg på en nasjonal mobbekonferanse i regi av jobb. En fantastisk dag. Da ble det presisert gang på gang at alle barn og unge som føler seg utenfor og ensomme savner vi-følelsen.

Alle trenger vi å høre til!

Vil oppmuntre deg i dag til å investere i fellesskapet på din jobb, i din klasse eller i din nabo! Du kan bety hele forskjellen for et menneske! Det er store greier!

 

God torsdag!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg