FORNUFTENS PORT

«Før du snakker, la dine ord gå gjennom tre porter; Er det sant? Er det nødvendig? Er det snilt?»

Vet ikke hvordan det er med deg og ditt liv, men jeg må si jeg hører så mye og så mangt! Enkelte ting man får servert, skulle man gjerne ønsket at man slapp å vite om! Totalt unødvendig og bare trist å vite! Ofte er det bedre å være lykkelig uviten.

Ord møter vi hele tiden. I jobbsammenheng og privat. Jeg har ofte lurt på hensikten bak en del ord. Regner med at jeg ikke er alene om dette.

Du kjenner deg sikkert igjen i at du etter å ha uttalt noe, skulle ønske at det var ugjort. Enten handlet det om vårt engasjement, vår humor, vår usikkerhet eller vårt behov for å få en bekreftelse. Å komme med nyheter er status i enkelte miljøer. Vi tenker nok ikke alltid over hva vi driver med før det er forseint!

Jeg skal ikke utbrodere dette videre, men jeg har lyst til å vekke deg og meg selv, og be deg instendig om å la tankene gå gjennom tre porter før de uttales som ord.

Er det sant?

Er det nødvendig?

Er det snilt?

Verden blir et bedre sted da! Livet ditt blir bedre! Hjertet ditt føles lettere! Det er fine greier!

God lørdag !

Klem Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg