Fortsatt 1.1 millioner grunner til å velge takknemlighet

Reklame | Peptalk - Egen bok


Bloggen har ligget død en stund. Til alle dere trofaste følgere – Beklager! 🙈🫶🏽

2023 var året hvor jeg fikk utgitt min første bok «Peptalk for ungdom». Det har vært en STOR DRØM lenge. Og det tok tid!

Første opplag ble utsolgt på 6 uker. Det var en vill opplevelse, og hjertet mitt var og er fylt av en enorm takknemlighet!

Jeg som var redd at ikke en eneste bok skulle bli solgt. Altså hvor flaut hadde ikke det vært!  Andre opplag er i salg og den finner du i en bokhandel nær deg.

Har foreløpig et lite overskudd stående, det skal brukes til å oppfylle flere drømmer med tiden. Gi det videre.. Det er noe mitt hjerte brenner for! Jeg holder dere oppdatert!

Jeg drømmer også om ny bok. Det er hardt arbeid – men drømmer er viktig å ha. Iallfall for meg. Jeg er takknemlig for å ha drømmer. Drømmer driver meg fremover, sånn er jeg skrudd sammen.

Allikevel kan de føles knust i perioder, perioder hvor du kjenner deg totalt mislykka og lite verdig! Perioder hvor drømmer du hadde blir brutt og ødelagt.

Da tenker du (iallfall jeg) at du er ubrukelig, lite elskbar og at drømmene kan ta seg ei bolle. Men neida – drømmer du blir gitt, de blir gitt for en grunn. Ja, det tror iallfall jeg på.  

Året 2023 fullførte jeg Den nasjonale rektorutdanningen. Og folkens, jeg er så takknemlig! Vi har en stat som betaler for å utdanne oss. Det er helt villt! Fikk sitte på Berkley å lytte til de klokeste hoder. Sier det bare.. hvor fint er ikke det?

Ja, jeg må selvsagt gjøre en effort selv, men vi begriper ikke hvor heldige vi er her i Norge! Vi sitter med gullskjea i munnen i kalde nord. Kloke folk som har gått foran. Fine folk som har skapt systemer, slik at mennesker som du og jeg får muligheter. Det er ingen selvfølge.


Velferdssamfunnet vårt er en gave til oss som lever i dag. Tar vi det for gitt? Vet vi egentlig hva hardt arbeid og bekymring er? Det skal jeg ærlig innrømme at jeg tenker mye på…

Har du tenkt på at du kan velge din dag? Du kan velge inngangen til morgenen og du kan velge hvordan du møter den. Du er ikke et offer for din dag, med mindre du velger å innta rollen. (Folkens, jeg snakker i store linjer. Vet det finnes situasjoner man ikke kan velge seg ut av).

Ønsker bare så inderlig å oppmuntre deg til å løfte blikket. Fokusere på det som er godt i din dag og i ditt liv. Ta en dag av gangen om det er det du klarer.

Takk for at du leser og tusen takk om du deler teksten videre. Takknemlighet er det forsket mye på. Det kan jeg skrive mer om, og du finner det i andre eldre innlegg. Men la meg oppsummere det kort – Det gjør livet bedre! Takk for deg!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg