FRIVILLIG

Ordet FRIVILLIG må jeg skrive noen ord om! I går var det utdeling av den nasjonale frivillighetsprisen i Norge. En fantastisk utdeling!

FRI – VILLIG, jeg må dele opp ordet og dvele litt ved det!

FRI; Vi her i Norge er fri! Fri til å gjøre hva vi vil! Tro hva vi vil! Mene hva vi vil! Tenke hva vi vil. Vi er fri til å velge utdannelse. Fri til å skape et godt liv! Fri til å vanke med de menneskene vi vil. Fri til å ta gode eller dårlige valg! Fri til å gjøre godt og fri til å gjøre ondt!

VILLIG; Jeg tror alle mennesker fra fødselen av har i seg en villighet til å gjøre det gode. Livet «tar oss», og når vi vokser opp har vi ulik karakter. Arv og miljø former oss. Enkelte tar avstand fra miljøet de vokste opp i, og velger noe helt annet! Andre går i fotsporene til forfedrene og «gir inn til miljøer» på samme måte som generasjonene før.

Personlig tror jeg at å være engasjert i noe, gjør noe med deg! Det gjør noe med hjertet ditt! 

Jeg tror vi mennesker er skapt til å tjene hverandre i godhet, og jeg tror vi kjenner på en større mening med livet når vi engasjerer oss for nærmiljøet og mennesker i vår verden! Vi har godt av å flytte fokuset bort fra vårt eget ego. Inn mot et fellesskap, inn mot noe større enn oss selv!

I dag på en fredag er min oppfordring til deg å bestemme deg for å engasjere deg! Livet blir rikere!

La 2020 bli ditt frivillighetsår!

Klem Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg