Frykt … ikke

Er du mye redd? Redd for hva folk skal tenke om deg? Redd for hva mennesker skal tro om det du uttaler? Bekymret for alt som kan gå galt? Nervøs for alle usikkerhetsmoment som kan oppstå i ditt liv?

Redd for å ikke bli oppfattet som tilstrekkelig nok som mamma eller pappa? Stressa for å ikke prestere godt nok i jobben din? Bekymret for hva venner tenker om valg du tar? Redd for å ikke få den jobben du søkte på. Bekymret for alt som kan gå galt?

Å være redd er vondt!

Da jeg var liten var jeg mye redd. Helt urasjonell frykt, for jeg vokste opp i verdens tryggeste hjem med de kjærligste og varmeste foreldre du kan tenke.

Allikevel er følelsen av frykt noe jeg husker, kanskje fordi det smerter så enormt. Det er ubehagelig. En følelse som slettes ikke er god å bære på. 

Mye frykt kan vi jobbe med. Vi kan møte de urasjonelle bekymringer og hindringer, og fort vekk kan vi bli begeistret over at vi beseirer frykten.

Å møte frykten er kanskje det vi bør?

Kanskje går det veldig fint?! Dine bekymringer blir så store når du gir de rom. I det vi møter den, ikke utsetter det, så blir det mer ufarlig? Iallfall i noen situasjoner.



I min favorittbok så er jeg blitt fortalt at det står; «Frykt ikke!» 365 ganger. 365 ganger folkens. Hvor tar det deg?

Skaperen  forteller deg det en gang hver eneste dag i ett år. Han sier det til deg, som i dette verset:

«Frykt ikke. Jeg er med deg! Se deg ikke rådvill omkring. Jeg er din Gud»

Kanskje er du i en helt forferdelig vanskelig situasjon i livet. Livet er sånn til tider, jeg skriver under. MEN kan og fortelle deg at jeg klynger meg til Han, og har erfart at Han er konstant.

Han gir en fred
som overgår all min forstand.

Kanskje kjenner du ikke Gud? En relasjon med Han er jo et valg du kan ta. Det er mellom deg og Gud. Jesus er ikke en religion, Han er en person, en person som du kan bli kjent med.

Om du vil…

Kanskje har kristne folk gjort at du ikke gidder å gi Han en sjanse. Jeg skjønner deg, og på vegne av alle ukloke dommere, så beklager jeg. 🙈 Men please ikke la uperfekte mennesker ødelegge for livet ditt… 

Jesus har sagt at vi kan komme som vi er. Ingen krav. Alt Han trenger er et hjerte som vil.

Han har lovet å være med alle dager. Og hver dag når du våkner kan du velge å ha ett takknemlig hjerte – for Han som formet det hjertet sier;

Frykt ikke du er min! 

Nydelig dag til deg skjønne leser! Husk at du er unik! Du er viktig og elska!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg