Fyll inn, skjær vekk og løft opp


Kjære samfunn, hva skjer?

Under coronapandemien har det har vært en drastisk økning i plastisk kirurgi. Synes vi det er innafor? Tenker vi at såpass bør vi unne oss.

Er kampen inni vårt eget hode blitt for hard å stå imot. Utallige digitale møter påvirker oss. Du kan justere bakgrunn, men filter foran ansiktet finnes ikke på jobbpcen. Ble sannheten om vårt eget utseende for for brutal?

Kjære mor som har tatt brystløft, «fill in» i panna og skjært vekk magefettet, jeg mener ikke å fordømme deg, men er det innafor?

Hva tenker du å si til din tenåringsjente når hun sier at hun er misfornøyd med sin egen kropp. Kan du da si; «Du er helt perfekt som du er jenta mi?» Jeg bare lurer, for vi må vel prøve å etterleve det vi sier?

La meg presisere, jeg er ikke imot operasjoner hvor helse er fokuset i inngrepet man gjør. Det finnes en forskjell, men det som skjer i samfunnet nå, har jeg lyst til å gjøre opprør mot!

Jeg har lyst til å rope ut at dette er en elendig utvikling, og jeg tror det er mange kvinner som støtter meg. Det er på tide at vi står opp og løfter frem andre verdier.

Kjære kvinne & mann;

DU ER GOD NOK SOM DU ER!

Når lot vi det bli en sannhet at hår på kroppen er udelikat? Jeg bare spør. Husker enda den salige opplevelsen jeg hadde da jeg første gang shavet leggene på Konnerud. Fra den gang til nå, cirka 32 år, har det bare tatt helt av! Når «fill in party» er blitt normalen og når mennesker i din nærhet vurderer brystløft og silikon, ja hvor skal det da ende?

Hvem vil ikke i drømmen se ut som en stram 20 åring, men hallo, er det naturlig når du er mellom 40 og 50? 50 åringer var urgamle da vi var ungdommer, men med det gamle, levde liv med rynker og skavanker, så følger det trygghet.

JEG VIL FORTELLE DE UNGE
EN HELT ANNEN HISTORIE.

Sannheten er at lykken finner du ikke i å pynte på kroppen. Lykken finner du i å leve for noe større enn deg selv!

Du er god nok!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg