Gir vi av vår overflod?

Spørsmålet «gir vi av vår overflod» irriterer deg kanskje, provoserer eller kanskje gjør det deg veldig trist?

Jeg stiller det allikevel, og jeg gjør det bevisst. Fordi jeg tror at det å gi er nøkkelen til et godt liv. Jeg tror at det å gi til de som trenger det er nøkkelen til glede, og jeg tror det er nøkkelen til frihet i tankene våre.

Å gi handler om at vi å setter andre før oss selv. Det handler om å se andres behov. Det handler om å glede andre. Det handler om at du setter deg i en posisjonen hvor du betyr noe for andre. Du lever for noe større enn deg selv.

Personlig tror jeg at en stor del av psykiske helseplager i Norges land handler om at fokuset vårt er altfor innovervendt. Vi har for mye tid til å betrakte oss selv og vår egen tilkortkommenhet, eller vår suksess. Vi sammenligner oss, og blir ulykkelige.


Dersom fokuset vårt endrer seg til å gi og bety – så blir livet enklere. Vi har alle noen gi! Er økonomien stram, så gi av din tid! Å gi er nøkkelen til frihet fra deg selv, og det er koden til glede! Ha en velsignet søndag!


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg