GODE ORD

I går hadde jeg tidenes opplevelse på jobb. Du vil kanskje ikke betegne det som så veldig spesielt, men for meg var det det! En bestefar passerte meg i trappa. Jeg var i siget på vei opp til kontoret mitt og han var på vei ut av skolebygningen.

Han smilte, stoppet opp foran meg og sa. «For et nydelig sted! Ja, det må jeg si! For et fantastisk sted å være! Det skjer læring overalt her! For en ro og for et herlig miljø. Det ser ut som elevene virkelig har det godt her! Å så vakkert dere har det her! Så mange gode ord på veggene

Jeg ble så rørt der jeg sto! Så på denne smilende mannen som kom som en engel med det glade budskap! Det budskapet skøyt som en pil rett i hjertet på sosiallærern.

«Tusen takk for at du stoppet opp og tok deg tid til å si dette. Det varmer å høre! Og jeg er så enig med deg! Vi har en fantastisk skole», svarte jeg.

«Du må ha en strålende dag videre», sa han. «Du også!» svarte jeg.

For han var det nok en spontan handling, for meg var det hele verden! Han var «mitt øyeblikk»! Han stoppet opp, tok seg tid til å utrykke det gode. Disse magiske ordene som skaper godt!

Har du tenkt på at du kan gjøre dagen for dine medmennesker? Det skal så lite til, men det varmer så enormt mye på en regnfull og tung novemberdag.

God fredag! Speak out!

Klem Julie

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg