Godhet er aldri bortkasta


Godhet er vel det BESTE som finnes!?

Du tenker kanskje at det lille du gjør, ikke utgjør noen forskjell.

MEN

Det er vel slik at de små tingene gjort i kjærlighet, betyr langt mer enn vi aner? 

Ingenting er mer oppmuntrende enn de små tingene i hverdagen. De små øyeblikk som gir deg et lite glimt av andre menneskers godhet, omsorg og kjærlighet!

For min del kan det være et smil. «Loveyou-snap» fra barna mine. Det at en kollega tar seg tid. Eller at noen spør om hvordan det er med svensken. Det kan være en gul lapp på kontoret mitt eller en oppmuntring. Det kan være at svensken har kjøpt med sukkerfri sjokolade, eller bare en kaffekopp med nabokona.

For mennesker i min verden som gir glimt av godhet, er det kanskje vanskelig å komme på at de faktisk har gjort det. Men for meg kan de små øyeblikkene være «hele min dag.»

Vi må ikke se smått på godhet. Det er store greier!

De siste blogginnleggene mine har for mange vært radikale. Jeg har hevdet at det ufødte liv har sin rett.

Innleggene mine har stilt spørsmål til hvordan vi ser på verden. Hva vi ser på som rettigheter. Og selvsagt har de vært preget av mitt verdisyn og min helhjerta tro.

De har vært ment som et forsvar for det ufødte liv, og for et samfunn som siler vekk det som ikke «godt nok».

Det har vært ment som godhet for det forsvarsløse skaperverket, og jeg håper ikke du kjære leser blir trist av mitt perspektiv. Det er ment i godhet, en godhet som vil kjempe for de som ikke selv får talt. 

La meg legge til; Det er greit om vi har ulikt syn, og kanskje kan vi utvide hverandres horisont? Kanskje vi kan få nye perspektiv?

I gruppa jeg jobber tett på og diskuterer med på jobb, er mange av oss veldig forskjellige! Det er ofte «tøffe» diskusjoner, men det skaper refleksjon. Og refleksjon er bra.

Ingen av disse innleggene har vært ment sårende. Ikke noe av det har vært ment krenkende. Jeg har stor respekt for mine medmennesker. Og jeg er lei meg om noen har kjent det slik. Da er det sagt.

Vi har alle vår historie. Og livet er ikke svart hvitt. Allikevel kan vi i vårt kjære land kjempe for det vi tror på, og det er fint!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg