HALVGROVE FYLTE HORN


Er barna dine lei av vanlig niste? Her kommer ei lita oppskrift igjen. Søndag kveld er det ofte kos foran TV, og da lager jeg litt ekstra, så blir det god niste mandag.

HALVGROVE FYLTE HORN

Dette trenger du;

12 dl Hvetemel
2 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl quinoafrø
3 dl havregryn
1/2 ts sukker
1/2 ts salt
100 g melange
4 dl skummet melk
3,5 dl vann
25 g fersk blå gjær

Fyll:
Spekeskinke (20 skiver)
1 glass grønn pesto
100gram gulost

Fremgangsmåte;

1. Bland alt det tørre
2. Smelt smøret
3. Hell melk og vann i smøret.
Varm til 37grader.

4. Bland det våte med gjæren.
5. Bland det våte med det tørre.
Rør i 5 min med ei sleiv.
Deigen er ganske våt.

6. Hev i 45 min.
7. Ta olivenolje på benken.
Del deigen i 5 deler.
Rull hver del til ei bolle og trykk flat.
Del hver flate bolle i 4 deler.


8. Ta på skinke, pesto og ost.


9. Hev i 45 min. Ta en skive ost på toppen.


10. Stek 10-15 min på 200grader.

Lykke til!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg