HAVANA BABY

Jeg har bestemt meg for å få max ut av denne ferien, og denne opplevelsen som Cuba er. Med det mener jeg å legge vekk den skandinaviske blygheten.

Saken er, at egentlig kjenner jeg mange ganger at jeg er født for langt nord! Jeg ELSKER når folk snakker til meg på åpen gate, og at livet er mer en fasade.

Allikevel når vi lever i nord, blir vi preget! Jeg tar et oppgjør med det de neste 9 døgn! Jeg gleder meg!

Cuba er ekte! Og det har vi virkelig fått kjenne på! Gårsdagen var utrolig! Vi snakket med masse mennesker! Drakk kaffe og vann for 170kr, så der gikk vi muligens på en liten smell.

Traff på verdens tøffeste slakter! Hadde det vært lignende forhold i Norge, ja da hadde nok mattilsynet lukket sjappa.

Besøkte også to herlige unge gutter. Jeg ble nysgjerrig på hva de solgte. Det var tønner med mel og ulike typer sukker. De snakket ikke engelsk, men det øyeblikket med de gutta varmet langt inn i hjertet!

Bløthjerta som vi er, både svensken og meg, begynte vi å gi til tiggere. Det skjønte vi fort, at vi måtte kutte ut!

Vi fikk ombooket taxien vår også. Så til mandag blir det guidet tur i Havana med en  amerikansk kabriolet, deretter kjører de oss til Varadero.

Varadero er ca 15mil fra Havana. Og Varadero Beach regnes som en av de tre vakreste strendene i verden. Blir ikke feil det heller! Nå er klokka 10, vi har akkurat spist en herlig frokost! Nå er det tid for revolusjonsmuseet, kunstmuseet og kulturen i gatene!

Ha en herlig søndag! Klem Julie

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg