HJELP


Hjertet mitt 
gråter! Jeg følger Redd barna på Instagram. I dag møtte følgende feed meg. En feed du ikke blar lett over. Jeg blir berørt. Jeg får vondt langt inn i sjelen. Bildene er hentet fra feeden til Redd barna. En beskrivelse av en akutt humanitær krise på øya Lesvos i Hellas.

 


Vet ikke hva som berører ditt hjerte, der du sitter på t-banen til fest, i godstolen med strikketøyet, eller i sofaen med flokken din. Men jeg håper du ikke bare scroller forbi, mens du inntar chipsen med venstre hånd.

Mitt morshjerte og sosiallærerhjerte gråter. Å se barn lide er det vondeste som finnes! Nyfødte barn i telt! Familier i krise!

Hjertet mitt gråter for urettferdigheten i verden!  Og jeg skal gi deg en liten refleksjon å tygge på i kveld.

Jeg snakker med mange barn som har utfordrende dager. Vet ikke helt hvordan, kanskje har vi drømt oss litt bort, men flere ganger i samtaler med barn, har vi snakket om «Hva om du vant en million, 2 eller 10».

Det som overrasker og berører meg hver gang er hvordan ALLE BARN vil gi! De vil gi til de fattige! De vil gi til mamma og pappa. De vil gi til søsken!

Vi burde ALLE bli som barn igjen! Åpne lommeboka! Dele av vår rikdom til de som er i nød! Utfordringen er herved gitt! La oss hjelpe! Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen! Bor du i Oslo, så har Redd barna markering i morgen, kl.12, foran Stortinget!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg