Holiday feeling

På Sørlandet har barna tatt vinterferie og vi voksne i skolen tar ut avspasering! Velfortjent, synes vi selv da! 😂🤞🏽

Rart med det, når disse  periodene kommer, så klarer du ikke helt å skjønne hvordan du skulle overlevd en dag til på jobb! 😂🙈 Er ikke det et rart fenomen? Dette må jeg ærlig si, at jeg har brukt litt energi å tenke på.

Dere som kjenner meg vet jo at jeg ELSKER å reise, møte nye folk, se nye steder, få ta del i ulike kulturer. ✈️☀️🐊🌊

Når disse reisene er lagt, så er det som om hjernen forteller meg at det er HELT nødvendig! Det er HELT nødvendig å få sol. Helt nødvendig å få fyllt opp opplevelsestanken. Helt nødvendig å reise fra Nord.

Etter å ha besøkt Rhodos, Miami, Orlando, Maldivene og Cuba på ett år🙈, så fant jeg ut at det var på tide å roe reiseforbruket noen hakk! 💸💸💸

Ingenting er jo nydeligere da, enn å lande på hytta til mamma & pappa, med familie, mye god mat, bøker, skiturer og snø!

Akkurat nå kunne jeg ikke tenkt meg en bedre tilværelse. Dessuten tror jeg ikke at jeg hadde orket å saksbehandle en eneste aktivitetsplan til på jobb! Og det er litt rart! Hva er det som gjør at hjernen så lett lar seg overtale og drive av de gode planene våre? Hva er det som gjør at vi holder ut akkurat den tiden vi må?

Konklusjonen min er at vi er unikt skapt. Hjernen vår er helt unik! Om vi bruker tenkehjernen positivt, slik at den omfavner følelseshjernen, ja da har vi utgangspunktet for et godt liv! 

Ønsker dere ALLE en FANTASTISK vinterferie! Jeg har tatt på meg hytteferie genseren! I morgen er det på med skia og bestige en topp! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg