HVILKE FOTSPOR VIL DU SETTE?

Hvilke fotspor vil du etterlate deg etter 2020? Hvem har du bestemt deg for at folk skal tenke at du er? Hvem vil du være og hvorfor?

Nyåret kommer og vi opplever å få en second chance. Vi gjør opp regnskap. Tar noen valg. Forplikter oss til vår egen karakter. Eller den karakteren vi vil ha.

Personlig må jeg bestemme meg på nytt og på nytt. På enkelte områder i livet er alt enkelt, men på andre en daglig kamp.

Kanskje er det litt typisk for enkelte av oss i arten? Vi elsker å leve! Elsker å gripe dagen! Ser storheten og sjarmen i tilværelsen. Eller kanskje er det ganske typisk for alle i arten? Bare på ulike områder.

Gikk min siste tur langs Varadero stranden   her på Cuba i morgentimene, småkvalm og elendig etter nok en strabasiøs natt. Tok noen siste bilder. Fanget noen fotspor, og tankene mine var i gang.

Jeg gjorde opp status i eget liv. Hvilke fotspor vil jeg sette? Og ikke minst hvorfor vil jeg sette de!

Vi snakker så ofte om potensial. Har du nådd ditt potensial? Jeg tror vi mennesker har langt større potensial enn hva vi selv tenker. Avhengig av miljø og mennesker som enten drar oss fremover eller trykker oss nedover.

MEN jeg tror også at jakten på potensial kan være en forbannelse! Man finner jo aldri hvile. Og tror vi virkelig i 2020 at lykken i livet handler om potensial?

Jeg tror ikke. Sier ikke at det er galt å strekke seg, vokse, men ber deg innstendig om å tenke på hvorfor! Tenk heller på hvilket potensial du har til å elske og bety noe i «din verden»!

Jeg ønsker at mine fotspor etter 2020 skal  sette spor i andres hjerter. Spor av tilstedeværelse, takknemlighet, oppmerksomhet, nærhet, omsorg, arbeidsiver, glede og fred!

Hvilke spor vil du sette? Hva vil du bli husket for etter dette året? Hvilke spor tror du viskes lett ut? Hvilke blir værende? Og hva betyr egentlig noe?

Ha en strålende dag! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg