Hvis du fikk akkurat det du ønsket deg, hva ville du bedt om?


Inspirert av min gode pastor fra søndagens tale, har jeg lyst til å utfordre deg på en tankerekke i kveldstimene.

Salomo fra Bibelen, ble i 2.Kongebok kapittel 3 gitt denne utfordringen; «Be om hva du vil og jeg skal gi deg det.»

Min utfordring til deg i kveld er å reflektere over hva du ville bedt Gud om? Du visste at du hadde en garanti for å få det.

Hva ville du bedt om?

– At korona skal dø ut
– Mildere restriksjoner
– At alle i raset på Gjerdrum skal bli funnet
– Helse for venner og familie

Det er mange ting man kunne ønsket seg. Det er rare tider. Tider av frustrasjon, ensomhet, frykt for alle som er berørt av covid og av raset. Hva ville du bedt om om du virkelig visste at du fikk det.

Salomo ba om et lydhørt hjerte.

Et lydhørt hjerte så han kunne lede mennesker etter Guds vilje og skille mellom rett og galt.

Det er et fantastisk ønske, og en bønn jeg vil gjøre til min egen.
«Herre, gi meg et lydhørt hjerte.»

Gud er mer enn nok. Det er at av navnene han har. I vår nød og frykt er han vår Styrke. I vår uro er Han den Høyeste. I vår fortvilelse er han vår Mester. I møte med vår frykt er han Herre, og han er samtidig vår Hyrde. Han er Nær og Evig. Han vil Forsørge oss og han vil gi oss den Freden vi trenger. 


 Hva ville du bedt om?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg