ILLUSJONENE SOM BRAST

Livet gir og livet tar! Livet byr på så mangt og er tidvis tungt og trangt! Kanskje har du opplevd at illusjonen brast! Kanskje har du kjent mismot over en drøm som ble totalt knust? Kanskje har du blitt sveket så til de grader? Følt deg liten, svak og redd.

Kanskje har du tatt noen gale valg, som førte til en langt verre situasjon enn du regnet med? Kanskje grubler du deg vekk over livets situasjon? Kanskje har du blitt utsatt for ting som ikke er greit. Kanskje har livet gitt deg mer enn du kjenner du orker? Kanskje tynger sykdom og plage din kropp? Kanskje møter du kamp på kamp, livet vil liksom aldri riktig lede deg til hvile.

Min venn, om det er noen trøst, så er du ikke alene! DET FINNES HÅP! Tiden leger, og når du befinner deg i dødsskyggens dal så er det håp! Det er ALLTID håp!

Kanskje har du «falt». Gjort noe du angrer bittert på! Det som betyr noe er at du reiser deg igjen! Om du i all din elendighet begynner å tro at verdien din har sunket, feil igjen! 

Du kjenner deg kanskje tom for kampvilje?Det kommer tilbake, IKKE gi opp! La ingen tro at du ikke er verdt å kjempe for! La ingen fortelle deg at du ikke er god nok! Ikke gi opp!

DU ER UNIK! DET ER INGEN SOM DEG!

Kjære ungdom, kjære voksen her kommer en bedre historie! Er situasjonen for ille? Reis deg! Søk hjelp! Er du ungdom? Snakk med en miljøarbeider, lærer, helsesykepleier eller sosiallærer. De vil ALLE hjelpe! Ingen gidder å ha de yrkene om de ikke bryr seg om mennesker! De har satt av halve livet sitt til å hjelpe nettopp deg!

Er du voksen? Søk hjelp. Drit i tabuene! Be en venn hjelpe deg om du er for sliten. Det er dette venner er skapt for! Å beskytte deg og hjelpe deg! Ring familiehuset, familievernkontoret, barnevernet eller krisesenter. Søk hjelp!

Tenker du at du kan komme deg gjennom det selv? Ja, da er tipset tilbake til mitt aller første blogginnlegg «takknemlighet».

TAKKNEMLIGHET

Flere studier forteller oss at takknemlighet bedrer vår fysiske og psykiske helse! Forskerne mener at effekten er stor! Jeg HAR VALGT takknemlighet. Takknemlighet er faktisk en mental tilstand! Var du klar over det?

Mitt liv har og er, i voksen alder, langt fra en dans på roser. Det har vært mange torner. Men skjønnheten i rosene får ingen ta fra meg! Den skjønnheten har jeg VALGT å la blende meg! Jeg er takknemlig for det som har gjort livet mitt vanskelig! Jeg anerkjenner smerten og er takknemlig for mine svake sider!

Er du crazy Julie? Ha, ha kanskje litt? Nei, kjære leser jeg tenker at dette gjør at jeg vokser. Jeg lærer og jeg kan bety noe for andre. Gjennom min smerte er jeg «satt i stand» for å hjelpe andre gjennom dødsskyggens dal! Jeg har tatt et valg om å være takknemlig for det jeg har, og det jeg har mistet!

Forskere ved et universitet i California har faktisk sett at utviklingen av den psykologiske tilstanden takknemlighet endrer hjernens molekylære struktur! Hvor kult er ikke det? Deltakerne i forskningen rapporterte om bedre psykisk helse,  livskvalitet og søvn!

Du er verdt å kjempe for! Du er unik! Lev takknemlig! Du er ikke alene! Det finnes håp! «La deg blende av skjønnheten i rosene!» Og for all del ta kontakt med noen om du trenger hjelp!

God tirsdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg