INSTAGRAM – NORGE COME ON!

Dagbladet opplyser om at Instagram denne uken utvider sitt eksperiment med å skjule hvem som har likt innlegg i USA.

Det vil da ikke være mulig å se hvor mange likerklikk en bruker har på Instagram! Brukeren selv kan se hvor mange som har likt egne innlegg, men ingen andre vil ha muligheten!

Dette tror jeg er kanonbra! Instagram Norge, heng dere på, gå foran, vær med å skape en bedre hverdag for de unge!

Jeg satt på kurs med en psykolog i udirs regi for 2 år siden, som ble utfordret av x antall ressurslærere på hva som var verst med å være ung for generasjon Z.

#SAMMENLIGNING

Hun fortalte om sin barndom. Om hvordan de var fire jenter som vokste opp i et lite miljø. De hang sammen som erteris. En var smart (psykologen), en var pen, en hadde kjeller og en hadde en pappa som jobbet i utlandet og gav utenlandsgodis til jentene. Alle hadde noe.

I dag har ungdommene hele verden inne på rommet. Under dyna. Ungdom i dag lever store deler av sine liv på Insta og snap!

Hvem får påvirke dem? Hvem får fortelle den hva som er bra? Hvem vil vi at skal forme samfunnet vårt? 

Svaret er enkelt. Vi må ta grep!

NB! Nå venter jeg bare på at Snapchat skal forby streaks! Come on!!!

God tirsdag videre! #detteengsasjerteetsosiallærerhjerte

Julie

 

2 kommentarer
    1. Ser altså IKKE hvordan dette skal ha noe særlig for seg.. Så lenge folk vet selv hvor mye de har så vil det trolig ikke hjelpe noe særlig. For særlig om man er en del sosial med enkelte, og spesielt om man er blant de yngre som enda går på skole også videre er sjansen STOR for at noen vil si “se på dette bildet jeg la ut i helga” etterfulgt av “det har fått xx xxx antall likes!”.

      Og hadde de skjult liksa helt for alle, ja så hadde kommentarene trolig blitt den nye valutaen. Så dette tror jeg virkelig ikke har noe særlig for seg.

      Og det å fjærne/skjule begge disse tingene tror og håper jeg aldri vil bli aktuelt, for det vil igjen komme til å skade mange flotte influencere der ute. For ikke å snakke om Instagram selv..

      Folk får heller bli litt rakere i ryggen syns jeg, fremfor at man skal passes så innmari på hele tiden!

      1. Jeg forstår argumentene dine, og er enig i at vi bør skape et mer robust samfunn. ♥️🤞🏽
        Jeg tror allikevel dette vil hjelpe! Ungdommer er mindre sammen fysisk og det vil lette sammenligningen noe. Men det er jo en dråpe i havet! ♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg