Jeg elsker deg…

Det finnes utallige måter å si jeg elsker deg på! Like forskjellige som vi mennesker er, like ulikt uttrykker vi oss!

To barn som har vokst opp i samme hjem, med den samme oppdragelse og kultur, kan uttrykke seg totalt forskjellig! Det er ganske fascinerende!

Vet ikke hva som må til for at du skal kjenne deg elsket? Om det er svulstige ord, tid, gjerninger, gaver eller interesser. Det jeg tror, er at av og til gjør vi kjærligheten for vanskelig. Jeg tror nemlig det er mange øyeblikk vi tar som en selvfølge, som springer ut av kjærlighet!

Jeg har mange gode opplevelser fra barndommen, som du kanskje ikke tenker på som et uttrykk for kjærlighet, men som i høyeste grad er å elske.

Kan jo starte med når jeg sitter foran i passasjersetet, og min mor er bak rattet. Om hun får en bråbrems, så kommer hånden i strak positur rett ut foran magen min. Hun beskytter! #kjærlighet

Alle somre på sjøen. Min far bretter ut solsenga for sine solhungrige tenåringsdøtre. Bretter ut det gamle vatterte teppet, så det ikke skulle bli klamt å sole seg. Legger tilrette for et trivsel og godt fellesskap! #Kjærlighet

Den dag i dag passer de på om du får i deg nok mat. De kjøper inn favorittpålegget ditt. De synes synd på deg om du er på diett. De tenker på deg og bryr seg! #kjærlighet

De mener absolutt du bør hvile og slappe av når du er på hytta. De yrkesaktive voksne i dag har hektiske liv. Det å minne om hvile er å bry seg og å vise omsorg. #kjærlighet

 

Kjærlighet er de små øyeblikkene, vel så mye som de svulstige ordene. Ikke glem det!  Ha en god dag der du er! Let etter de gode varme glimt av kjærlighet! Let etter skjønnheten i livet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg