Jeg er så glad!


Jeg er så glad for at det er vår! Tenk om isolasjonen startet i slutten av en regnfull oktober måned. En tid hvor mørket er mørkere, og hvor det er surt og kaldt!

Våren er vakker! Naturen våkner til liv. Det spirer og gror overalt. Det stygge, det tørre, og det stusselige endrer plutselig karakter. Omgivelsene blir grønne og vakre! Det gir meg håp om liv! Og håp er et fokus jeg vil ha!

Hver dag leter jeg etter gode ting. De små øyeblikkene, kommentarene eller spøkene. Jeg er heldig, har god hjelp fra naturens side. Hjernen min er enkelt skrudd sammen, i den forstand at den har lett for å la seg glede, lett for å tilgi og lett for å tenke positivt.

Hva er du glad for? Hva gir deg håp?

Jeg elsker når solen skinner, og når jeg kan rusle ned til havet. Se på bølgene og slippe å bekymre meg. Elsker å tenne lys, og samle gjengen rundt et godt måltid! Digger kosekveld med serier sammen med tenåringene. 

Vi hadde mange planer denne påsken, våren og sommeren. Jeg har alltid mange planer. Reiser må avbestilles og selskaper avlyses. Snakket senest i går om hytta, da det dukket opp et 4 år gammelt skirennbilde av tenåringene. Det var påskesol, snø og deilig skiføre.

Løftet blikket, la vekk minnene, kom på at vi har rent vann, vi har mer enn 2 liter pr dag, vi har overflod og vi er friske! Hytta i påskesol ble med ett uviktig! Den ble latterlig, satt i perspektiv!

Kunne fokusert på at svensken for tiden må holde seg i Sverige, kunne bekymret meg intenst for hans helse, men til hvilken nytte!? Han ville ikke blitt friskere. Ville heller ikke vært mindre sjanse for at han blir smittet.



Velger å fokusere på gode norske ledere. Flotte folk som arbeider for å beskytte det norske folk. Velger å glede meg over ei barndomsvenninne som er jordmor, som i går startet en innsamling.

Det var til inntekt for en smitterobot til fødeavdelingen i Kristiansand. I innsamlingen ba hun om 50 000kr, men i løpet av et halvt døgn fikk hun inn
450 000kr! Det er fokus det! Godhet, raushet og dugnadsånd fra det norske folket! 

Ønsker dere en herlig fredag i vårsolen! Løft blikket og flytt perspektivet!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg