Just do it!

Jeg hørte en kommentar sagt i en spydig tone her om dagen. Kommentaren kom på treningssenteret. «Å, det er så typisk! Fullt i januar! Alle skal ta seg sammen!»

Så bra da, tenker jeg!

Det er oss, oss dødelige. Oss uperfekte. Nytt år, nye muligheter. Det biter på oss, gang på gang. Tar oss selv i nakken.

Starter på nytt og på nytt.

Enkelte har en beundringsverdig viljestyrke året gjennom. Trener jevnt og trutt, regelmessig søvn, regelmessig inntak av vann og 5 grønne! Jeg beundrer disse menneskene.

Om jeg skal overføre det til yrket mitt, i klasserommet. Tror du jeg ville sagt til en 9.klassing som har bestemt deg for fornyet innsats i norskfaget; «Å, det er så typisk deg! Du holder nok kun ut måneden!»

Ville ikke det vettu! Ville du at jeg skulle sagt det til din sønn eller datter? Neppe!

Så atter en oppmuntring fra meg. Noen av dere mener nok at jeg er krass i uttrykket. Dere må ha meg unnskyldt.

Hjertet er varmt!

La oss oppmuntre hverandre da! Livet blir enklere! Nabolaget bedre! Samfunnet varmere!

Just do it!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg