Kan man alltid være snill?


Har du tenkt på en ting min venn? I alle avgjørelser du skal ta i livet ditt, så finnes det et valg. Det valget «kupper» alt, det trumfer, det beseirer. Valget jeg snakker om, er å være snill!

Enkelte mennesker du møter har dette i seg. De er snille i ansiktet. Snille av natur. Gjør godt mot alt og alle. De kan ikke annet. Vet ikke med deg, men snille mennesker fascinerer. De går aldri av moten. Vi snakker om lojale folk. Folk som vil godt. 

Selv de urimeligste krav svarer de ut på en spiselig måte. De tåler alle mennesker. Og de ser gull i alle mennesker. Om andre i flokken snakker stygt, vil de forsvare og forklare. De tenker at det ikke finnes vonde eller onde mennesker, men mennesker som har det vondt.

Vet ikke med deg, men jeg vil strekke meg mot å bli et slikt menneske. Jeg har en lang vei å gå, men jeg vil velge godhet. Hva har jeg å tape?

Skaperen er mitt største forbilde på dette området. Han elsket alt og alle. Han gav kvinner og barn ny status i samfunnet. Den mannen tålte alt og alle, han hang med de upopulære og utstøtte! Gav alle mennesker lik verdi! La oss bli inspirert av dette lille diktet fra @kraftsamling.

 

«I alle avgjørelser 
du skal ta 
finnes det
en mulighet 

– å være snill!»

Lykke til!
La oss kjempe snillhetskampen sammen!
Da blir verden et bedre sted å være!


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg